Kokiais atvejais mokėjimai kortele internetu gali būti atmesti?
Nuo sausio 1 d. prekybininkai privalo užtikrinti saugų pirkimą internetu. Priešingu atveju operacija gali būti atmesta. Reikalavimai taikomi visiems Europos prekybininkams ir kortelių išleidėjams. Šių reikalavimų tikslas – internetinę prekybą padaryti dar saugesnę klientams, sumažinti sukčiavimo riziką, apsaugoti vartotojų duomenų konfidencialumą.
Kadangi dalis elektroninių parduotuvių galimai nespės tinkamai pasirengti, siekiant išvengti nepatogumų pirkėjams, atsiskaitantiems mokėjimo kortele internetu, Lietuvoje numatytas pereinamasis 3 mėn. laikotarpis. Tai reiškia, kad sausio mėnesį klientų kortelių operacijos interneto parduotuvėse nebus atmetamos, jei neviršys 500 Eur, vasario – 250 Eur, kovo – 100 Eur. Viršijus šias ribas, o nuo balandžio mėn. – nepriklausomai nuo sumos, atsiskaitymas mokėjimo kortele internetu gali nepavykti, jeigu internetinė parduotuvė nebus pasirengusi prašyti atsiskaitymo su saugesniu autentiškumo patvirtinimu.
Ką turėčiau daryti, jei mano mokėjimas atmetamas?
Jei operacija kortele buvo atmesta dėl to, kad prekybininkas neatitinka antrosios Mokėjimo paslaugų direktyvos (PSD2) ir kitų teisės aktų keliamų reikalavimų, tik pats pardavėjas gali suteikti klientams informacijos apie kitus atsiskaitymo būdus. Labai rekomenduojame visada įsitikinti internetinės parduotuvės ir pardavėjo saugumu!
Kuriose šalyse galioja PSD2 reikalavimai?
PSD2 reikalavimai taikomi visoms Europos ekonominės erdvės (EEE) šalims.
Ar šis reikalavimas bus taikomas JAV, Kinijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotoms internetinėms parduotuvėms?
Ne, PSD2 reikalavimai yra privalomi tik Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės šalyse registruotiems prekybininkams. Tačiau atkreipkite dėmesį, kad daugybė didelių parduotuvių ir prekybos platformų turi dukterinių įmonių ar filialų, registruotų Europos Sąjungoje.
Kaip galima patikrinti, ar operacija konkrečioje internetinėje parduotuvėje bus sėkminga?
Vienas iš variantų – prekybininko svetainėje ieškoti saugaus pirkimo internetu logotipo.

Tačiau turėkite omenyje, kad operacija gali būti sėkminga ir tais atvejais, kai prekybininko svetainė nepažymėta tokiu logotipu. Taip pat galite patikrinti, ar prekybininkas siūlo kitų atsiskaitymo būdų. Labai rekomenduojame visada įsitikinti internetinės parduotuvės ir pardavėjo saugumu!
Ką konkrečiai nurodo naujieji reikalavimai?
Naujieji reikalavimai nurodo, kad atsiskaitant kortele internetinėse parduotuvėse yra privaloma nustatyti kortelės savininko tapatybę, pasitelkiant saugią autentifikavimo priemonę, t.y. naudojant vieną iš šių prisijungimų: „Smart-ID”, biometrinius duomenis, PIN generatorių, mobilų parašą ar ID kortelę.
Ar šie pakeitimai taikomi tik privačių klientų kortelėms, ar taip pat ir įmonių kortelėms?
Jie taikomi visoms kortelėms: ir privačių, ir verslo klientų.